Friday, January 11, 2013

BERANI 2013

♥ Bismillah ♥

Hari nie rasa nak kongsi sedikit ilmu yg diperolehi masa seminar bersama dengan 'DAO'. Seminar berlangsung di Pusat Tarbiah Islam Kelantan (PUTIK) iaitu pada 11/01/2013 (Jumaat), masa          2.00 - 5.30 PTG. Tajuk seminar BERANI 2013. Ini sudah kali ke-2 pergi seminar nie. Lagipun ianya percuma, rugi rasanya kalau tak pergi. Kali pertama pergi SEMINAR JUTAWAN INDUSTRI iaitu pada tahun lepas 19/10/2012. Banyok dpt belajar hari ini. Tapinyo Emosi plok doh g seminar kali nie.. huhuuuu Pejamkan mata dan tarik nafas panjang2 melalui hidung & lepaskan melalui mulut. Supaya kita dapat rasa nafas yg diberi-Nya (ALLAH). Agar kita bersyukur yg kita masih berada di sini & terus hidup. Kemudian dalam keadaan tenang, kita fikir apa yg kita impikan utk 10 tahun yg akan dtg. Jika kejayaan yg diimpikan, bayangkan pula wajah tersayang tersenyum lebar. Jika 10 tahun msh sama bayangkan sebaliknya. Mulut2 yg menghina & terus memandang rendah dgn impian kita. Biar org pandang rendah pada kita, jgn biar kita pandang rendah pada diri sendiri. Seperti kata DAO, ada aku kisah. Walaupun tidak daftar utk program yg seterusnya, harap dgn ilmu yg diberikan secara percuma ini dapat diaplikasi. Terima Kasih Alumni atau Bakal Alumni Program Dr.Azizan Osman

1) Fikir
2) Rasa
3) Cakap
4) Bertindak

Jika ilmu yg kita dapat dikongsi kepada org lain, semakin bertambah ilmu lain yg akan kita perolehi. Sama juga dengan bantuan lain. Bila kita kongsi rezeki yg kita ada pada mereka yg memerlukan, semakin banyak rezeki yg ALLAH berikan kepada kita.  

Kalau hendak tahu lebih lagi ilmu yg di kongsi kenalah g sendiri seminar, kalau nak cerita takut tak sama sepertimana yg disampaikan sendiri oleh DAO :)

Terima Kasih :)

2 comments:

  1. terbaikla bilah..sok sepatutnyer ade dekt ngn umh aq..tapi aq x dpt p sebb kne jadi pengapit mmber..huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuu.. Tak pe, g mula plk. Ada seminar yg berbayar pada 1-4/2/13 nie.

      Delete